Máte nějaký dotaz, připomínku či
konstruktivní kritiku?
Piště na victorias-stories@seznam.cz --- Najdete mě také na Databázi knih

Česká filologie - jak vypadá můj školní rozvrh? (letní semestr)

26. ledna 2016 v 19:14 | Victoria |  Strasti vysokoškoláka
Nebudu zastírat, že můj život teď vypadá docela tragicky. Znáte ten pocit, když se z vašeho života vytratí jistota? Když nevíte, co se svým životem? Když nevíte, kde (a jak) skončíte? Já jistotu v životě potřebuju. Je pro mě důležité mít pevnou půdu pod nohama a vědět, že můj život někam směřuje.
To je to, co mi teď opravdu chybí.
Zimní semestr na české filologii ukázal, že se na tento obor opravdu nehodím. Já vím, asi vám to leze na nervy, jak to tu pořád řeším. Sama sobě si kolikrát lezu na nervy. Jenže momentálně je to prostě něco, co se snažím vyřešit (leč marně). Moje studijní výsledky jsou vskutku otřesné. Samozřejmě jsem některé předměty zvládla, ale drtivá většina mi dělá problémy. Po půl roce mě asi vyhodit nemůžou, ale jisté je, že se do druhého ročníku nedostanu.
Samozřejmě si budu dávat ještě dvě přihlášky (to už víte), ale je to má poslední šance. Když mě nevezmou, půjdu makat. Problém je, že absolutně netuším, co bych mohla dělat. Představa celoživotní práce u pásu je příšerná. Jasně, práce je práce, málokdo dělá to, co má rád. Ale ve fabrice to fakt není žádná sranda, mluvím z vlastní zkušenosti. Navíc neumím vycházet s lidmi. Nebo spíš neumím zapadnout do kolektivu. Ve škole se se mnou skoro nikdo nebaví, ale jsem si jistá, že ta odměřenost je hlavně z mojí strany. Prostě mám kolem sebe hradbu. A ostatní mě pak vnímají jako namyšlenou, arogantní, nepřístupnou, s kamenným výrazem,… doplňte dle libosti.
Ale snažím se to brát z jiné perspektivy, například jsem se naučila jezdit tramvají, což se v životě hodí :-D. No jo, už radši mlčím.

A jak vypadá můj školní rozvrh na letní semestr? Ano, stále pokračuji ve studiu, přestože vím, že další ročník studovat nebudu. Možná je to zbytečné, ale teoreticky mi některé předměty mohou pomoct u přijímaček. Letní semestr vypadá o něco snesitelněji. Aspoň doufám :-D.

PO:

Španělština pro začátečníky 2 (seminář, 18:30-20:00) - španělština je fajn, navíc je to jediný předmět v pondělí, takže nemusím jezdit už v neděli :-).
Výuka základů španělštiny na základě prvních lekcí 9-15 učebnice Ven 1. Gramatika: časování nepravidelných sloves, participium, předložky a předložkové vazby, systém a minulých časů a jejich používání, stupňování adjektiv apod. Komunikační dovednosti: vyjádření úmyslů, nespokojenosti, pravděpodobnosti, nemožnosti, lhostejnosti, informace o časových údajích, popis dějů v minulosti apod.

ÚT:

Fonetika a fonologie (seminář, 11:30-13:00) - tak tohoto předmětu se upřímně děsím.
Během kurzu student získá ucelenou představu o zvukové stránce češtiny. Bude veden k tomu, aby si osvojil základní odbornou terminologii, způsob praktického přepisu textů, fonetické určování hlásek, rozpoznání a interpretaci hláskových změn v proudu řeči. Zvuková materie je v kurzu nahlížena jak z hlediska empirické (fonetické) stránky jazyka, tak praktické aplikace (ortoepie). V úvodu kurzu je pozornost věnována vztahům různých úrovní zobecnění zvukové stavby řeči. Tyto získané dovednosti jsou nezbytnou výbavou pro studium dalších jazykovědných disciplín.
Cílem kurzu je rovněž seznámit frekventanty s fonologickým pohledem na zvukovou stránku jazyka, představit základní pojmy, se kterými fonologie pracovala a pracuje (kontrast, komplementární distribuce, foném, alofón, fonologický proces, a fonologické pravidlo, neutralizace, přirozená třída, fonologický rys, binárnost, privativnost, hloubková a povrchová fonologická reprezentace). Studenti si vyzkouší aplikaci těchto pojmů na konkrétním jazykovém materiálu.

Fonetika a fonologie (přednáška, 14:00-14:45) - něco si zapíšu, trochu si pospím :-D.
Prostě to, co se bere v semináři, akorát bez praktické stránky.

Vlastní jména v jazykovém systému a v komunikaci (seminář, 15:00-16:30) - Jo, zní to děsně.
1. Vztah obecných a vlastních jmen v jazyce.
2. Křestní (rodná) jména v češtině, jejich původ, nářeční a domácké podoby.
3. Příjmení v češtině, jejich původ a nářeční rysy.
4. Osobní jména v literatuře původní i přeložené. Biblická onomastika.
5. Místní jména v češtině, jejich původ a druhy. Exonyma v češtině.
6. Pomístní jména v češtině, jejich současný výzkum.


ST:

Metody literární historie 2 (seminář, 8:00-9:30) - ale jo, tohle se celkem dá. Snad. Doufám.
Cílem semináře bude navazovat na přednášky z disciplín Metody literární historie a Česká literatura 19. století. Stěžejní metody LH budou aplikovány na konkrétní textový materiál české literatury 19. století. Studenti budou seznámeni s aktuálními problémy a diskusemi české literární historie zaměřené na literaturu 19. století.

Filozofie - společný základ (přednáška, 9:45-11:15) - přinejhorším si pospím :-D.
Cílem kurzu je poskytnout studentům nefilosofických oborů problémový přehled po vývoji moderní filosofie v několika oblastech:
1. Filosofie mysli
2. Filosofie jazyka
3. Filosofie a společenské vědy
4. Neformální logika a teorie argumentace

Prozaická tvorba edice Život kolem nás (seminář, 16:45-18:12) - Tak nějak netuším, co od toho očekávat.
Prozaická tvorba edice Život kolem nás.
Seznámit studenty s prozaickou tvorbou české literatury šedesátých let, zejména s tehdy novou generací autorů, kteří své debuty (menší prozaické útvary - novela, povídka, cestopis, experimentální črta a reportáž) publikovali především v nově založené edici Život kolem nás (nakladatelství Československý spisovatel).

ČT:

Reflexe židovství v české poválečné próze (seminář, 8:00-9:30) - jediný seminář, na který se opravdu těším. Tohle téma mám ráda.
Cílem semináře bude nalézat a interpretovat různé způsoby ztvárnění židovské tematiky v naší poválečné literatuře. V dílech, která spadají především do tzv. druhé vlny próz reflektujících válečnou zkušenost, si ukážeme problematiku židovství v širším kontextu otázek viny a její (ne)promlčitelnosti, trestu, svědomí, vztahů nežidovské většiny k židovské menšině na území protektorátu, Slovenského štátu i v koncentračních táborech. Pozornost bude věnována i formální stránce prózy; výběr jednotlivých titulů byl motivován snahou postihnout různorodé aspekty téhož tématu (pohled lyrizující, objektivizující, humoristický, s prvky napětí apod.). V závěrečném semináři si představíme některé z filmových adaptací uvedených děl.

Česká literatura 1 (přednáška, 11:30-13:00) - jo, není nad povinnou četbu.
Přednáška postihuje hlavní vývojové tendence české literatury národního obrození a 2. poloviny 19. století, akcentuje nové interpretace děl české literární klasiky.

Tak to je můj "krásný" rozvrh. Nevím, už je mi to nějak jedno. Angličtinu si nakonec dávat nebudu, protože jsem se za celý zimní semestr nenaučila nic nového. Prostě mi přijde zbytečná, ale to vysvětlím v nějakém jiném článku. Navíc bych si ji musela dát v úterý ráno a já nejsem sebevrah. Fakt nehodlám být celý den ve škole :-D.
Jsem zvědavá, jestli se mi rozvrh ještě nějak změní, ale myslím, že je to zatím finální verze. Uvidíme.

Ještě bych chtěla dodat, že sylaby předmětů samozřejmě nejsou z mé hlavy.
Pokud byste se chtěli kouknout na stránky mé školy, klikněte ZDE.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Líbí se ti moje tvorba?

Ano 90.5% (124)
Ne 5.1% (7)
Jen některá 4.4% (6)

Komentáře

1 The Silent Brother The Silent Brother | E-mail | Web | 26. ledna 2016 v 23:10 | Reagovat

Však nevypadá to ještě tak hrozně. Horší bude, až to začne. :-D

2 Natálka Natálka | 27. ledna 2016 v 13:01 | Reagovat

Nemám ráda Hrabala, proto si zapíšu seminář, kde se hodinu a půl nebude řešit nic jiného...
Netuším, kdo to je Alena Vostrá, ani jsem si o ní nic nehledala, ale zapíšu si seminář, kde se hodinu a půl nebude řešit nic jiného...
Achjo :D :D

3 Victoria Victoria | Web | 27. ledna 2016 v 16:43 | Reagovat

[2]: Hele, když nejsou žádné volné semináře, tak prostě beru to, co je. Pořád lepší, než tvůj téměř prázdný rozvrh :D.

4 Ilía Ilía | E-mail | Web | 29. ledna 2016 v 20:48 | Reagovat

Třeba to nebude tak strašné. :) Být tebou, držela bych se, co to jde, pracovat můžeš jít vždycky. Budu ti držet palce, aby tě přijali, ale do té doby neztrácej víru... i když to zní teda otřesně a příšerně otřepaně. Já vím, že se mi to lehce říká, když jsem pořád na střední... uděláme dohodu, jo? Až to přijde i na mě, budeš do mě hustit, ať se držím, jako já teď do tebe. Tak se zatím drž :)

5 Maitter z Creepfellu Maitter z Creepfellu | 31. ledna 2016 v 16:56 | Reagovat

Fonetiky a fonologie a fšechno se tváří jako přesně ty předměty, které bych se místo tebe mohla učit já :-D Snad kromě filosofie. Dosud jsem se s ní nesetkala ani v kruzích středoškolských; nevím, co čekat.
Semináře, které se týkají života a díla jediné osobnosti, mne popravdě trochu děsí. Kolik se toho dá o jednom člověku probírat, než dojde materiál? A co se kruci děje pak?
Reflexe židovství v české poválečné próze vypadá vážně zajímavě. Kdybys měla někdy chvilku, určitě se zmiň, jak to tam jde. :-)
Přeji pevné, odvážné nervy, Vics; a držím palce a křížím prsty a zakládám rituální ohně za melodického uctívání sómové šťávy (to jsem ukradla ze staré Indie, schválně zda to zafunguje!), ať to s dalšími přihláškami vyjde dobře.
Mám dotazy ohledně organizace předmětů na VŠ. Nikdy jsem rozvrh vysokoškoláka neviděla, takže nevím nic :-D Odkdy dokdy se vyučuje? Je možné mít jen jeden předmět na den nebo jsou tohle předměty přidané k již zapsaným?
Mimochodem, bezvadný citát týdne:
Zítřek leží v neznámu,
ale často přináší naději.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama